نقش جی پی اس ردیاب در صنایع پخش و توزیع

نقش جی پی اس ردیاب در صنایع پخش و توزیع

مهم ترین مزیت های ردیاب جی پی اس خودرو در صنایع پخش و توزیع

موفقیت و رونق بسیاری از صنایع، به عملکرد درست و قانونمند کارمندان بخش توزیع و رانندگان ترانزیت وابسته است. رانندگان ترانزیت، محصولات کارخانه را به دست مشتری می رسانند و انجام این مسئولیت مهم، بدون نظارت داشتن کارفرما از لحاظ مدیریتی صحیح نیست. هرچند تمام کارمندان با دقت و حساسیت بالا انتخاب می شوند و مسئولیت پذیری آن ها پیش از استخدام تأیید می شود؛ اما نظارت داشتن سرپرست روی کارمندان، هزینه ها را کاهش می دهد و بازدهی صنایع را بهبود می بخشد. استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو، تنها راه کنترل رانندگان صنایع پخش و توزیع است.

 

خرید ردیاب ماشین

 

در شرکت های بزرگی مانند شرکت پاکسان، شرکت بهنوش، شرکت های تولید فراورده های لبنی مانند شرکت لبنیات پاستوریزه پاک، شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) و همچنین شرکت های تولید محصولات گوشتی ردیابی رانندگان پخش و توزیع اهمیت بالایی در بازدهی صنایع دارد. این موضوع در مورد محصولاتی که ماندگاری کمتری دارند و باید زودتر به دست مصرف کننده برسند (مانند محصولات لبنی و محصولات گوشتی)، اهمیت بیشتری پیدا می کند. شرکت آرا سیستم یکی از شرکت های ارائه دهنده جی پی اس به این شرکت های بزرگ می باشد. 

جی پی اس ردیاب در صنایع توزیع پخش و توزیع

در ادامه به برخی از مزایا و کاربردهای ردیاب جی پی اس (GPS) در صنایع پخش و توزیع اشاره می شود:

کاهش هزینه های سوخت

با استفاده از سیستم های ردیاب خودرو، تمام خودروها قابل کنترل هستند و هزینه مصرف سوخت کاهش پیدا می کند. سرعت بالا، عامل بسیار مهمی در میزان مصرف سوخت است. ثابت نگه داشتن سرعت، مقدار بنزین مصرفی خودرو را کاهش می دهد. سیستم ردیابی خودرو پس از دریافت مختصات جغرافیایی و مکان یابی خودرو، اطلاعات محاسبه شده از جمله موقعیت و سرعت خودرو را به سیستم مرکزی می فرستد و مالک خودرو (یا مدیر شرکت) می تواند با استفاده از کامپیوتر شخصی، موبایل و تبلت، موقعیت خودرو را به دقیق ترین شکل ممکن روی نقشه مشاهده نماید.

 

بیشتر بخوانید : اگر ماهواره های GPS غیر فعال شوند!

 

کنترل رفتار راننده ترانزیت

استفاده از سیستم ردیاب خودرو در صنایع توزیع، به مدیران این امکان را می دهد که روی رفتار رانندگان ترانزیت نظارت داشته باشند. این رفتارها روی هزینه های توزیع محصولات تأثیرگذار است. جی پی اس ردیاب (GPS) زمان شروع و پایان کار، تأخیر رانندگان، توقف های طولانی مدت و سرعت بیش از حد را به مدیر شرکت اعلام می کند و امکان برخورد با رانندگان خطاکار را فراهم می سازد. مطالعات نشان داده است رانندگانی که از وجود سیستم ردیابی خودرو آگاه باشند، با بازدهی بیشتری کار می کنند و خودروهای شرکت را برای استفاده شخصی به کار نمی برند.

استفاده از سیستم ردیابی خودرو، به مدیران صنایع این امکان را می دهد که فعالیت رانندگان را در ساعات کاری کنترل کنند و از زمان استراحت، زمان صرف نهار و زمان پایان کار رانندگان آگاه شوند. وجود این امکانات و مزیت ها باعث کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی می شود.

ارائه خدمات بهتر به مشتری

با استفاده از سیستم های جی پی اس ردیاب، مسیر دقیق حرکت خودروها روی نقشه قابل مشاهده است و مدیران می توانند به بهترین شکل رانندگان را به سمت مشتری ها هدایت کنند. با استفاده از سیستم ردیابی خودرو، نزدیک ترین راننده ها به موقعیت جغرافیایی مورد نظر، قابل مشاهده هستند و با مصرف پایین سوخت و در زمان کوتاه می توان محصولات را به سمت مشتری های بیشتری هدایت کرد.

ردیابی آنلاین