کاربرد GPSهای دستی

کاربرد GPSهای دستی

دقت بالای GPS در تعیین موقعیت جغرافیایی باعث شده که امروزه از GPSهای دستی برای گشت و گذار در طبیعت، گردشگری در شهرها، کوه نوردی و حتی نقطه گذاری های شهری و نقشه برداری استفاده شود. اگر تمایل دارید بیشتر درباره ی کاربرد gps در طبیعت گردی و کوهنوردی و حتی ورزش مطالعه کنید توصیه می کنم مقالات مربوط به آن را مطالعه کنید. 

جی پی اس دستی چیست؟

جی پی اس های دستی دستگاه های کوچکی به اندازه گوشی های موبایل هستند که با دقت حدود 3 متر، موقعیت کاربر را تعیین میکنند و امکانات مختلفی روی مدل های متنوع این گیرنده ها ارائه می شود. دقت بالای GPS در تعیین موقعیت جغرافیایی باعث شده که امروزه از GPSهای دستی برای گشت و گذار در طبیعت، گردشگری در شهرها، کوه نوردی و حتی نقطه گذاری های شهری و نقشه برداری استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید: آماده سازی ناوگان حمل و نقل برای ماه های سرد زمستان


کاربردهای ویژه GPS در صنعت نقشه برداری

امروزه GPS یک بخش حیاتی از صنعت نقشه برداری، در سراسر جهان است. بر خلاف روش های معمول، نقشه برداری با GPS محدودیت خط دید مرئی بین ایستگاه های مطالعاتی را ندارد و برای رسیدن به بالاترین سطح دقت، اکثر survey-grade receivers از دو فرکانس رادیویی GPS استفاده می کنند.

اگر شما مهندس عمران یا نقشه بردار باشید مسلما می دانید که نقشه برداری کار راحتی نیست، اما با در اختیار داشتن یک GPS گارمین می توان به راحتی مختصات مربوط به زیربنای یک ساختمان یا زمین کشاورزی را بدست آورد .

 جمع آوری داده برمبنای GPS بسیار سریع تر از روش ممیزی و نقشه برداری های متداول است. نکته دیگر آنکه با استفاده از سیستم GPS، به تجهیزات و نیروی انسانی کمتری نیاز خواهد بود.

به کمک GPS نقشه برداری و مدل سازی های دنیای فیزیکی از کوه، رودخانه، دشت، خیابانها، ساختمان ها و حتی خطوط مفید با دقت بالایی انجام می گیرد، که این اندازه گیری ها را می توان در نقشه های سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS هم  ذخیره کرد.

دقت گیرنده های GPS آنقدر بالاست که حتی برای کارهای تجاری بزرگ چون ساخت پل، ساختمان های تجاری، فروشگاه های زنجیره ای و حتی پارک ها، از جی پی اس گارمین( GPS دستی) استفاده می شود.

 

خرید جی پی اس ردیاب

ردیابی آنلاین