ردیاب مخفی در خودرو

ردیاب مخفی در خودرو

ردیاب مخفی چیست؟

ردیاب مخفی وسیله نقلیه، دستگاه کوچکی است که برای مشاهده آنلاین موقعیت مکانی ماشین، کامیون و یا هر وسیله ی نقلیه دیگر، به سیستم موقعیت یابی جهانی (gps) و شبکه های سلولی متصل می شود. با این که همه ردیاب های اتومبیل به این صورت طراحی نشده اند که مخفی شوند، اما اکثر آنها به اندازه کافی کوچک هستند که به راحتی بتوانند از نظر پنهان شوند. در حقیقت ، بسیاری از این دستگاه ها به کوچکی یک کارت هستند.

 

خرید انواع ردیاب مخفی وسایل نقلیه

 

ردیاب خودرو ها مانند بسیاری از اشکال دیگر فناوری، از کاربردهای مشروع و کم مصرف تر استفاده می کنند. سازمان های اجرای قانون غالباً از این دستگاه ها با حکم مناسب مانند بازرسان خصوصی استفاده می کنند.

پیدا کردن ردیاب مخفی در وسیله نقلیه

همچنین دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است دارندگان وسایل نقلیه بخواهند از انواع سیستم ردیاب خودرو استفاده کنند، گرچه اکثر آنها خواستار مخفی کردن دستگاه نیستند.

موارد متداول برای جی پی اس ماشین شامل موارد زیر است:

  • مدیریت ناوگان
  • تحویل و ارسال تاکسی
  • موقعیت یابی و ردیابی در نوجوان خردسال خود
  • پیدا کردن مکان پارک ماشین
  • بازیابی سرقت

ردیاب هایی که برای استفاده در اتومبیل ها طراحی شده اند می توانند در فروشگاههای مربوط به لوازم یدکی خودرو و یا شرکت هایی که به صورت تخصصی و آنلاین مانند آرا سیستم اقدام به فروش محصولات در زمینه اجزای الکترونیکی و و دستگاه هایی ردیاب خودرو و ردیاب های شخصی می کنند یافت شوند.

همه ردیاب های خودرو در رده های اصلی فعال و غیرفعال قرار می گیرند. ردیاب های فعال از GPS برای تعیین مکان و انتقال آن مکان از طریق اتصال سلولی استفاده می کنند ، در حالی که ردیاب های غیرفعال داده های مکان را ضبط و ذخیره می کنند.

این بدان معنی است که اگر یک ردیاب فعال در اتومبیل شما نصب شود ، می تواند از رایانه ، تلفن همراه یا تبلت استفاده کند تا ببیند وسیله نقلیه شما به صورت آنلاین در کجا قرار دارد. بسته به دستگاه ، آنها ممکن است بتوانند سابقه ای را در گذشته ، سرعت رانندگی و سایر اطلاعات را نیز مشاهده کنند.

اگر کسی یک ردیاب GPS منفعل را روی اتومبیل شما پنهان کند ، به هیچ اطلاعاتی در زمان واقعی دسترسی نخواهد داشت. در حقیقت ، تنها راه برای بدست آوردن هرگونه اطلاعات از یک ردیاب غیرفعال ، بازیابی آن و سپس مشاهده داده هایی است که هنگام نصب آن ضبط شده است.

برخی از ردیاب های مخفی از منبع تغذیه خارجی که همان اتومبیل شما است استفاده می کنند ولی برخی دیگر از باطری قابل شارژ داخلی استفاده می کنند که این باعث می شود یافت آنها در ماشین کار بسیار سختی باشد.

 

یافتن یک ردیاب مخفی در اتومبیل شما

اگر گمان می کنید که شخصی یک ردیاب را در مکانی در اتومبیل شما پنهان کرده است، به برخی ابزارهای اصلی مانند چراغ قوه ، آینه مکانیکی ، و یک حصیر احتیاج دارید تا بتوانید در زیر خودرو به دنبال ردیاب بگردید. در مواردی که با بازرسی ساده یافتن ردیاب امکان پذیر نباشد نیاز است که از ابزارهای تخصصی تری مانند جاروبرقی و غیره استفاده کرد. گاهی نیز از این ردیاب ها به علت کوچکی می توان به عنوان ردیاب موتورسیکلت استفاده کرد. 

مراحل اصلی مربوط به ردیاب مخفی در ماشین شما:

بازرسی خارجی را انجام دهید :

  • برای بررسی مناطقی مانند چاه چرخ و زیر وسیله نقلیه از یک چراغ قوه و آینه استفاده کنید.
  • بیشتر ردیاب ها برای دسترسی آسان به مکان ها مخفی هستند.
  • آگاه باشید که ردیاب ممکن است کثیف و دیدن آن دشوار باشد.

بازرسی داخلی را انجام دهید :

  • ابتدا پورت داده را بررسی کنید.
  • بیشتر ردیاب های  مخفی بسیار کوچک هستند ، بنابراین از هیچ مکانی برای مخفی کردن غافل نشوید.
  • از بدنه خودرو غافل نشوید.

 

وسایل نقلیه را با ردیاب اشکال پیدا کنید :

آشکارسازها در بسیاری از همان مکانهایی که در آن می توانید ردیاب پیدا کنید ، موجود است.

برخی ردیاب ها فقط هنگام حرکت وسیله نقلیه داده ها را انتقال می دهند.

 می دانید چه زمانی به دنبال کمک حرفه ای باشید؟ 

اگر گمان می کنید شخصی ردیابی را روی ماشین شما پنهان کرده است ، اما شما نمی توانید آن را پیدا کنید ، ممکن است یک متخصص بتواند کمک کند. تکنسین های متخصص در الکترونیک خودرو ، صدای اتومبیل و آلارم اتومبیل اغلب از تخصص و تجهیزات لازم برخوردار هستند.

 

بازرسی نمای بیرونی یک وسیله نقلیه برای یک ردیاب GPS مخفی

در حالی که پنهان کردن یک ردیاب جیپیاس کوچک تقریباً در هر مکانی امکان پذیر است ، معمولاً این دستگاه ها در مکانی پنهان می شوند که دسترسی به آنها نسبتاً آسان است. بنابراین اولین قدم برای یافتن یک ردیاب مخفی بر روی اتومبیل شما ، انجام یک بازرسی بصری از نقاط مخفی است که شخصی می تواند به سرعت و بدون مشکل زیاد به آن برسد.

رایج ترین مکان برای مخفی کردن یک ردیاب GPS ، درون چاه چرخ است و همچنین این یک مکان نسبتاً آسان برای بازرسی است. با استفاده از چراغ قوه خود می خواهید داخل چاه های چرخ جلو و عقب را بررسی کنید. ممکن است نیاز باشد از یک آینه تلسکوپی استفاده کنید و همچنین می توانید با دست خود در مکان هایی که نمی توانید با چشم نگاه کنید قسمت های مختلف را لمس کنید.

اگر متوجه شده اید که آستر چاه چرخ که پلاستیکی سخت است، سست شده است ، سعی کنید آن را بلند کنید و به داخل نگاه کنید. ممکن است شخصی به منظور اتصال ردیاب مغناطیسی به قاب یا بدنه پشت آن ، آستر را شل کرده باشد.

چراغ قوه و آینه تلسکوپ شما در بررسی در زیر وسیله نقلیه نیز به کمک شما خواهد آمد. ردیابها همچنین می توانند در زیر ضربه گیرها یا در داخل آن مخفی شوند. برای انجام یک بازرسی کامل در اینجا به چراغ قوه و آینه خود نیز نیاز دارید. در بعضی موارد ، ممکن است مجبور شوید به قسمت داخلی و سپر برسید تا اطراف آن را لمس کنید.

 در حالی که ردیاب ها را می توان درون محفظه موتور پنهان کرد ، اما بسیار رایج نیست. اگر کسی بتواند داخل ماشین شما دسترسی داشته باشد احتمالاً ردیاب را درون خودرو مخفی خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: ردیاب حیوانات خانگی چگونه کار می کند؟

 

بازرسی داخلی خودرو برای ردیاب مخفی

از آنجا که ردیاب های مخفی می توانند خیلی کوچک باشند ، می توان آنها را تقریباً در هر مکانی در داخل ماشین یا کامیون جستجو کرد. شما باید روی مکانهایی که چنین وسیله ای می تواند به سرعت پنهان شود متمرکز شوید .

در حالی که هوشمندترین ردیاب ها دارای باتری هستند ، واحدهای ساده تر برای اتصال مستقیم به منبع تغذیه وسیله نقلیه طراحی شده اند. بنابراین اگر بتوانید اتصال به منبع تغذیه اتومبیل را که معمولاً زیر فرمان و در نزدیکی پاهای راننده یافت می شود ، پیدا کنید و مشاهده کردید که چیزی به آن وصل شده باشد، این یک دلیل فوری برای نگرانی است.

اگر چیزی کاملاً واضح را متوجه نشده اید ، می خواهید از چراغ قوه و آینه خود برای بررسی زیر صندلی ها ، زیر و پشت تنگ ، داخل و پشت محفظه دستکش و کنسول وسط استفاده کنید. ردیاب ها همچنین می توانند در جیب های صندلی ، بین صندلی ها ، پشت تابلوهای خورشید و جاهای دیگر پنهان شوند.

یکی از مشکلاتی که در پیدا کردن یک ردیاب مخفی در داخل خودرو وجود دارد این است که ممکن است با سایر اجزای آن مخلوط شود.

این دستگاه ها همچنین می توانند در یک صندوق عقب پنهان شوند. اگر تایر یدکی دارید ، می خواهید آن را بردارید و بازرسی کنید. در آن زمان ، می توانید آستر تنه را نیز ببندید ، که می تواند به راحتی دستگاه ردیابی GPS را مخفی کند.

ردیابی آنلاین