فناوری GPS در کشاورزی

فناوری GPS در کشاورزی

نقش اساسی GPS در کشاورزی مدرن

این روزها از سیستم GPS  و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS برای وسعت دادن و آماده کردن یک کشاورزی صحیح استفاده می شود که از این طریق می توان در مواردی همچون :

  •  برنامه ریزی کشاورزی
  •  جی پی اس در نقشه برداری از زمین
  •  نمونه برداری از خاک
  •  هدایت کردن تراکتورها
  •  پایش محصولات
  • نرخ متغیر برنامه ها
  • نقشه برداری کردن محصول

keshavarzi 2

همچنین استفاده از GPS در کشاورزی به کشاورزان در مواردی خاص از قبیل باران، گرد و غبار و مه و تاریکی این کمک را می کند که شرایط بهتری در این باره داشته باشند. این شیوه کشاورزی صحیح، موقعیتی را برای کشاورزان مخصوصا از نظر درآمد مالی بیشتر، فراهم می آورد.
بعضی از کشاورزان فکر می کنند که این سیستم تلفیقی، برای مزارع بزرگ و سرمایه گزاری های بزرگ به کار می رود در صورتیکه این سیستم حتی درمزارع کوچک و از طرفی با روشهای ارزانتر قابل استفاده می باشد.
کشاورزانی که از این سیستم استفاده می کنند حتی به غیر از دریافت اطلاعاتی چون بهبود زمین و استفاده از آب، می توانند از این سیستم برای ترکیب کودهای شیمیایی، اصلاح کننده های خاک و تعیین موارد اقتصادی کشاورزان از قبیل هجوم علف های هرز و آفت ها و همینطور حفاظت از منابع طبیعی برای آیندگان نیز استفاده کنند و منافع زیادی در این زمینه ها به دست آورند. مشاورانی هستند که در زمینه جمع آوری اطلاعات از طریق GPS برای پیدا کردن مکان های دقیق آفت و حشرات و هجوم علف های هرز به کشاورزان کمک می کنند. حتی در این زمینه می توان برای سم پاشی محیط کشاورزی کمک گرفت و برای مکانهایی که نیاز به سم پاشی می باشد استفاده کرد و کمک به هزینه های اضافی در صنعت کشاورزی کرد. این سیستم به بهینه استفاده از کودهای شیمیایی کمک موثری کرده است زیرا کودهای شیمیایی ضرر فراوانی بر محیط زیست ایجاد می کند و با استفاده از GPS می توان از مقدار مناسبی که زمین کشاورزی به کود نیاز دارد استفاده کرد.

 

خرید ردیاب خودرو

 

از دیگر استفاده هایی که از جی پی اس در کشاورزی می شود عبارتند از :

هدایت تراکتور: کشاورزان نمی توانند تراکتورهای خود را روی حرکت خودکار قرار دهند. اگر یک سری زمین های خود را با یک سیستم ضبط GPS شخم بزنید ، تراکتور می تواند در همان مسیر برنامه ریزی شود - برای کشت ، کوددهی ، کنترل آفات و برداشت. برنامه نویسی مسیرهای تراکتورسازی این پتانسیل را دارد که هزینه زیادی صرفه جویی کنید.
Cropduster Targeting: حشرات به یک میدان با توزیع یکنواخت حمله نمی کنند. در عوض شیوع فعالیت حشرات در مناطق خاصی متمرکز است. با قدم زدن کارگران متصل به ردیاب شخصی در محصولات زراعی می توان مسیر تردد حشرات در زمین را شناسایی و ضبط کرد. این داده ها پس از آن می توانند توسط خلبانان cropduster مورد استفاده قرار گیرند تا بجای سم پاشی کل یک زمین ، مناطق مشکل دار را هدف قرار دهند. این روش موجب صرفه جویی در زمان ، سوخت ، حشره کش و زمین های قرار گرفته در معرض محصولات شیمیایی می شود.
ردیابی دام: محل انتقال حیوانات با ارزش در یک مزرعه بزرگ توسط ردیاب برای حیوانات که عبارتند از فرستنده های GPS متصل به قلاده حیوانات است قابل کنترل کرد. هنگامی که حیوانات به چرا فرستاده می شوند از فرستنده های GPS نیز می توان برای ردیابی مکان آنها استفاده کرد.

نتیجه

کشاورزی صحیح عبارتست ازجمع آوری اطلاعات جغرافیایی بر روی شرایط خاک، گیاه، حیوان و فراهم آوردن یک وبگاه خاص درمانی برای افزایش محصولات کشاورزی و همچنین محافظت از محیط زیست است

این سیستم هر روزه در حال توسعه می باشد. ایالت متحده در حال آماده کردن دومین و سومین سیگنال های غیر نظامی بر روی ماهواره های GPS  می باشند. اولین ماهواره با دومین سیگنال غیر نظامی در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد، این سیگنالها باعث افزایش کیفیت و بهره وری عملیات کشاورزی خواهد شد و در این زمینه به کشاورزانی که از این سیستم استفاده می کنند، کمک بسیاری کرده است.

 

ردیابی آنلاین