GPS در نقشه برداری

GPS در نقشه برداری

 کاربرد GPS در نقشه برداری و تولید نقشه

در گذشته برای نقشه برداری با استفاده از یک تیم کاری به مدت یک هفته صورت می گرفت اما امروزه با تکنولوژی GPS این کار توسط یک نقشه بردار و در یک روز انجام می شود. مانند کاری که در بخش مربوط به ردیاب برای حیوانات توضیح دادیم.

سیستم GPS کمک بسیاری به نقشه برداری کرده و باعث افزایش چشمگیر بهره وری و در نتیجه اطلاعات دقیق تر و قابل اعتماد تر شده است و در حال حاضر یکی از اساسی ترین بخش ها در نقشه برداری و کلیه فعالیت ها در زمینه نقشه برداری در سراسر دنیا است.

 A40

این سیستم وقتی توسط فرد ماهر استفاده می شود، تولید نقشه و نقشه برداری داده ها با بالاترین دقت صورت می گیرد و جمع آوری داده ها برمبنای GPS بسیار سریع تر از روشهای ممیزی کردن و نقشه برداری متداول است. با استفاده از این سیستم، به مقدار تجهیزات و نیروی انسانی و کار کمتر نیاز می باشد. برای مشاهده مجموعه ردیاب های موجود در شرکت آراسیستم می توانید از بخض محصولات اقدام نمایید. 

به کمک GPS نقشه برداری های دقیق و مدل سازی های دنیای فیزیکی، از کوه ها و رودخانه و دشت ها تا خیابانها و ساختمان ها و حتی خطوط مفید و منابع دیگر به صورت دقیقی انجام می گیرد که این اندازه گیری ها را می توان در نقشه های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ذخیره کرد که در این نقشه ها می توان داده های مرجع جغرافیایی را ذخیره، تغییر و نمایش داد.

بیشتر بخوانید: کاربرد GPS دستی

دولت ها و سازمانهای علمی و عملیات های تجاری در سراسر جهان از GPS و سیستم GIS برای آسان تر کردن تصمیم گیری به موقع و استفاده عاقلانه از منابع از این دو سیستم استفاده می شود. در گذشته برای نقشه برداری به تپه ها نیاز بود تا با استقرار در آن بتوان نقشه برداری را انجام داد ولی با وجود GPS این امکان فراهم شده که با فواصل بیشتر، ایستگاهها را مستقر کرده و دیگر محدودیت های خط دید مرئی بین ایستگاههای مطالعه، وجود ندارد.

نقشه برداری توسط GPS در سواحل و آبراهها بسیار کاربرد دارد. کشتی های نقشه برداری موقعیت های مکانی گرفته شده توسط GPS را با تکنولوژی صوتی سونار برای ترسیم نمودارهای دریایی بکار می برند و از این تکنولوژی به دریانوردان برای تغییر عمق آب و خطرهای احتمالی در زیر آب را، در مواقع لزوم هشدار می دهند. سازندگان پل ها و سکوهای نفتی نیز از GPS برای بررسی های دقیق هیدروگرافی استفاده می کنند.

خرید بهترین جی پی اس ماشین 

نقشه برداران می توانند با حمل GPS در کوله پشتی و یا با سوار کردن آن بر روی وسایل نقلیه اجازه جمع آوری اطلاعات دقیق و سریع را داشته، که برخی از این سیستم ها به صورت بی سیم یا گیرنده های مرجع به منظور ارائه مستمر و پیاپی، زمان واقعی، دقت سانتی متری در سطح و بهره وری بی سابقه برقرار می کنند. برای رسیدن به دقت بالاتر از دو فرکانس رادیویی L1 و L2 استفاده می شود. در فرکانس L2 هیچ سیگنال غیر نظامی وجود ندارد و این گیرنده ها می توانند با نفوذ در فرکانس L2 از تکنیک های بدون کد استفاده کنند. در آینده با برنامه نوسازی GPS یک سیگنال اختصاصی غیر نظامی در L2 قرار خواهد گرفت و این به موقعیت یابی با دقت بسیار بالاتر کمک فراوانی خواهد کرد و دیگر نیازی به پشتیانی سیگنال های نظامی ندارد.

 

ردیابی آنلاین