چند مورد مهم در خرید ردیاب مناسب

چند مورد مهم در خرید ردیاب مناسب

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که برای خرید یک ردیاب مناسب چه عواملی را هنگام خرید جی پی اس ردیاب باید در نظر گرفت؟ چگونه متوجه شوید که ردیاب جی پی اسی  که قصد خرید آن را دارید برای شما مناسب است؟ آیا قیمت، کیفیت را تعیین می کند؟

بیشتر افراد به احتمال زیاد چیزهای درباره ی دستگاه ردیاب جی پی اس شنیده اند. در حقیقت، ممکن است کسانی که اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند تعجب کنند که چرا در تلفنهای هوشمندشان نمادهایی وجود دارد که دارای این سه حرف هستند. پس ابتدا در مورد خود جی پی اس توضیحات مختصری خواهیم داد.

اما اول ، GPS چیست؟

سیستم موقعیت یابی جهانی یا GPS توسط دولت ایالات متحده توسعه داده شد. این مجموعه از 24 ماهواره در مدار بالای سیاره تشکیل شده است و سیگنالهایی از این ماهواره ها دریافت می کند تا از آنها برای شناسایی و ردیابی مکان با دقت در چند متری دستگاه در شرایط مطلوب استفاده کند. ردیاب ها از چندین ماهواره استفاده می کنند تا مکان های ابزار خود را از طریق الگوهای مثلثی دقیق کنند. این بدان معناست که هرچه بیشتر ماهواره ها بتوانند دستگاه را ببینند ، دقیق تر در مکان های نشانه گذاری خواهد بود.

GPS چه کاری می تواند انجام دهد؟

از وسایل GPS به عنوان ردیاب شخصی، حیوانات خانگی یا چیزهایی از این نوع استفاده می شود. شما می توانید اعضای خانواده، دارایی ها و اشیاء با ارزش، چمدان و یا حتی اتومبیل خود را در چند ثانیه ردیابی کنید. با این توافق که می خواهید مکان GPS خود را در زمان واقعی دریافت کنید، اطلاعات مورد نیاز را می توانید از طریق متن یا ایمیل یا حتی از طریق نقشه در هر رایانه یا تلفن هوشمندی که به آنها دسترسی دارید ، دریافت کنید.

این بدان معناست که شما می توانید زمان ترک مدرسه و ورود به خانه را ردیابی کنید. هشدارهای Geofence (تعین محدوده مکانی در ردیاب ها) به شما می تواند اخطار دهند که ردیاب در جایی خارج از محدوده مورد نظر و مجاز قرار دارند و به این ترتیب می توانید استفاده نوجوان خود را از ماشین خود ردیابی کنید یا اگر والدین بزرگتر و سالمند شما در خارج از مسیرهای معمول خود در حال گردش هستند دقیقا متوجه شوید که الان در کجا قرار دارند. به عنوان مثال ، هنگامی که نوجوان شما با دوستان خود در خارج از خانه است و خود را به دردسر انداخته است ، یک دکمه SOS نیز وجود دارد که می تواند آنها را فشار داده تا هشدار خودکار را به شما یا پلیس ارسال شود.

مکانهای یک اتومبیل به تنهایی و یا حتی کل ناوگان اتومیبل رانی را نیز می توانید در عرض چند ثانیه پیدا کنید. بنابراین می دانید کسی در جاده است، بیکار یا از ناوگان شما به درستی استفاده می کند یا خیر.

هر شی با هر ارزشی برای شما، مانند آثار هنری، جواهرات و یا حتی چمدان در طول سفر نیز می تواند با استفاده از این ردیاب ها، ردیابی شوند. هر دارایی یا چیزی که برای نظارت بر آن نیاز دارید فوراً قابل ردیابی هستید و می توانید مسیر آن را از طریق بستر مانیتورینگ GPS دنبال کنید.

در یادداشت دیگر ، ردیاب های GPS ی نیز وجود دارند که می توانند اطلاعات مکانی در زمان واقعی و تاریخی و البته تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید را در اختیار شما قرار دهند.

در انتخاب ردیاب های GPS چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟
انواع مختلفی در آنجا وجود دارد ، اما در انتخاب ردیاب های GPS ، باید بررسی کنید که آیا آنچه را که برای انجام آن لازم دارید انجام می دهد یا خیر.

gps-tracker2

هدف از ردیاب GPS

هنگام انتخاب دستگاه ردیاب جی پی اس ، در مورد فعالیت هایی که قرار است با آن انجام می دهید فکر کنید. پیاده روی؟ دوچرخه سواری؟ صید ماهی؟ سفر در جاده؟ و غیره. و اینکه انتظار دارید ردیاب GPS شما چه کاری انجام دهد؟ حرکت در خیابان ها یا جاده،یا می خواهید به وسیله ی آن مکان تفریحی و گردشگری و یا کاری خود را بیابید؟ آیا از ردیاب GPS در درجه اول برای پیمایش جاده ها استفاده می شود؟ و یا سرگرمی بیرون از خانه؟ آیا شما فقط اتومبیل خود را ردیابی می کنید؟ ناوگان تجارتتان را و یا شما در حال ردیابی یک شخص یا یک شی هستید؟ هنگامی که پاسخ های شما به این سوالات مشخص شد، شروع به شناسایی ویژگی هایی کنید که ردیاب GPS شما باید پاسخگوی نیازهای شما باشد.

هزینه ردیاب GPS

بدیهی است که مقدار محدودی پول در کیف پول خود دارید که در مدلهایی که درنظر گرفته اید تأثیر می گذارد. وقتی فهمیدید که دقیقاً برای استفاده از ردیاب GPS و همچنین ویژگیهای مورد نیاز خود، دقیقاً چه چیزی را در دستگاه ردیابی خواهید دید . همچنین برنامه ای را که می خواهید از آن استفاده کنید در نظر بگیرید. بیشتر ردیاب های GPS خدمات پس از فروش را شامل نمی شوند. در بیشتر موارد ، هزینه ردیاب GPS هیچ ارتباطی با میزان دقت ردیابی ندارد. ردیاب گران قیمت GPS لزوماً از مدل ارزان تر قدرتمندتر نیست.

 

بیشتر بخوانید: ردیاب مخفی در خودرو

 

اندازه ردیاب GPS

بعضی از ردیاب ها را می توان در مکانهای مختلف جابجا کرد زیرا آنها به اندازه کافی جمع و جور هستند که به طور عملی در هر مکانی قرار داده شوند، مانند کوله پوشتی کودک به عنوان ردیاب کودک، قلاده حیوان و به عنوان ردیاب برای حیوانات و یا حتی کیف پول فرزند نوجوانتان. اندازه ردیاب های GPS در هنگام انتخاب ردیاب های GPS ، برای بعضی از حرفه ها (مانند تحقیقات بازرسان خصوصی ) نیز اهمیت دارد، جایی که ظاهراً نظارت لازم است.  

دکمه SOS در GPS

دکمه SOS در یک ردیاب GPS از ویژگی های بسیار مهمی است که باید در انتخاب ردیاب های GPS از آن مراقبت کرد زیرا این امر می تواند جان شما را نجات دهد. کاربر می تواند در هنگام ناراحتی ، این دکمه را فشار دهد تا به مقامات یا افراد منتخب، مکان فعلی دستگاه را هشدار دهد. این ویژگی خاص در مواقع اضطراری به اثبات رسیده است.

اگر شرکتی که شما یک ردیاب GPS از آن خریداری کرده اید ، برنامه مستقل ندارد ، بسیاری از ویژگی های مفید را از دست می دهید. شما نمی توانید geofences ایجاد کرده یا مشاهده کنید ، تنظیمات حساب را مشاهده کنید ، یا سایر موارد حیاتی مانند عمر باتری را ردیابی کنید . توجه داشته باشید که در صورت نصب برنامه ردیابی ، اعلان های داخل / خارج می توانند فوراً روی تلفن هوشمند نمایش داده شوند. ردیاب های بزرگ باید سطح بالاتری از کنترل شخصی سازی گزارش های مکان را به شما امکان دهند.

مقاومت در برابر آب

ردیاب هایی که ضد آب هستند قادر به مقاومت در برابر پاشش گاه به گاه  آب و البته بدون آسیب رساندن به سیم کشی داخلی یا تراشه هستند. در صورت استفاده از آن برای حیوانات خانگی، بچه ها، هواپیماهای بدون سرنشین، ماشین ها، کامیون ها، قایق ها و موارد دیگر، این ویژگی در انتخاب ردیاب های GPS اهمیت دارد. ردیاب های GPS که برای اهداف در فضای باز استفاده می شوند باید به اندازه کافی بادوام باشند.

خرید ردیاب مناسب

GPS با هشدارهای هوشمند

مطمئناً ، استفاده از ردیاب GPS به قصد ردیابی مکان دقیق یک شخص یا یک شی است. اما هنگامی که هدف شما از ردیابی شامل ایمنی ، کارایی ، امنیت و مدیریت صحیح باشد ، به زودی خواهید فهمید که دانستن اینکه از چه محدودیتی عبور کرده یا نه در انتخاب ردیاب های GPS بسیار مهم است. برای اطمینان از استفاده بیشتر از ردیابی ، دستگاه خود را تهیه کنید که اگر دستگاه از منطقه امن خارج شود ، فراتر از برنامه ، تغییر مکان یا نقض محدودیت سرعت ، هشدارهای فوری را صادر کند.

لوازم جانبی پیوست

هنگامی که نمی توانید آن را به گیرنده ردیابی مورد نظر خود وصل کنید ، دستگاه ردیابی چه کاربردی دارد؟ آیا بودجه شما شامل لوازم جانبی از قبیل موارد ، کابل ها ، براکت های نصب شده وسیله نقلیه ، کیسه یا کیسه است؟ همچنین موارد مغناطیسی ضد آب وجود دارد که به شما امکان می دهد وقتی می خواهید ردیاب را از راننده مخفی کنید ، ردیاب قابل حمل را در زیر وسیله نقلیه سوار کنید .

 

بیشتر بخوانید : راه حل دستگاه ردیاب جی پی اس برای خودروی اجاره ای

 

میزان پوشش دهی شبکه تلفن همراه

با کمک فن آوری سلولی ، داده های جمع آوری شده توسط ردیاب به سرور منتقل می شود که تلفن های هوشمند و رایانه ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند. بیشتر سیستم های ردیابی GPS از تلفن های همراه برای انتقال داده استفاده می کنند. قبل از شروع انتخاب ردیاب های GPS ، لازم است ابتدا بدانید که از چه شبکه تلفن همراهی دستگاه خریداری شده استفاده می کند. مطمئن شوید که (1) در مناطقی که گیرنده شما به آن سفر می کند ، دارای مشکل پوشش هستید یا خیر (2) اینکه آیا شما نمی توانید صبر کنید دقیقه ها ، ساعت ها یا بعضی اوقات روزهای قبل از گزارش دستگاه محل را نشان دهد. اگر این ویژگی برای شما مهم است ، اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده ردیابی GPS شما می تواند نه تنها گزینه های پوشش چندگانه بلکه ابزارهایی را برای تعیین نیاز به یک پوشش یا دیگری فراهم کند.

عمر باتری

در انتخاب ردیاب های GPS ، عمر باتری بر نحوه گزارش گیری دستگاه ردیابی اطلاعات خود تأثیر می گذارد. به همین دلیل باید اطمینان داشته باشید که بسته به سبک زندگی شما یا خانواده شما ، اطمینان داشته باشد که دستگاه مورد نظر شما مناسب خواهد بود. ردیاب جی پی اس قابل حمل و باتری با سنسورهای حرکت داخلی وجود دارد که در صورت عدم استفاده از آنها با حداقل توان استفاده می شود. با این حال ، عمر باتری متفاوت است و تا حدودی یک علم ناشناخته است. اکثر واحدها می توانند حداقل یک هفته بدون شارژ مجدد کار کنند ، اما بعد از آن دوباره ، آنها فقط با متوسط ​​استفاده در حدود 2 ساعت در روز ، این مدت طولانی را ادامه می دهند.

نکته: اگر می دانید که فقط نیاز به نظارت بر یک اتومبیل دارید ، می توانید GPS را در یک وسیله نقلیه نصب کنید زیرا این ردیاب ها قدرت خود را از سیستم برقی اتومبیل خود دریافت می کنند. این بدان معنی است که در هنگام کار باتری نیازی به شارژ مجدد آن نیست. این سیستم ها نیاز به نصب سریع و ساده دارند و کاملاً نامرئی در داخل اتومبیل شما هستند ، بنابراین حتی راننده نمی داند آنجاست مگر اینکه به او بگویید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از کارهای اساسی در زمینه اتومبیل سر در نمی آورید، می توانید GPS را توسط متخصصان نصب کنید، اما اگر مهارت داشته باشید می توانید خودتان این کار را انجام دهید. نصب سریع است و معمولاً فقط کمتر از نیم ساعت طول می کشد.

منبع: TRACIMO 

ردیابی آنلاین