استفاده از جی پی اس کودکان برای مواظبت از آنها

استفاده از جی پی اس کودکان برای مواظبت از آنها

با بزرگ شدن کودکان، گرایش آنها به فضای بیرون از خانه، داشتن آزادی بیشتر و شکستن مرزها و محدودیت های ایجاد شده توسط والدین بیشتر خواهد شد. در مرحله ی تکامل فرزندان و به اصطلاح بزرگ شدن آنها چنین روندی یک روند سالم است هرچند که تحمل آن برای والدین بسیار عذاب آور است. اما نا امنی های ایجاد شده در عصر حاضر  بر نگرانی والدین در اطمینان اط سلامت فرزندشان افزوده است.  آیا مطمئن نیستید که فرزندتان به موقع مدرسه را ترک کرده، به موقع به سرویس مدرسه رسیده، وارد خانه شده، یا در بین راه گم شده و یا خدای نکرده ناپدید شده است؟ در این حالت مهمترین اقدام از طرف والدین این است که از موقعیت فرزندشان و امنیت داشتن و یا نداشتن باخبر شوند.

برای برخی از کودکان ، مدرسه می تواند چیزی جدا از تفریح ​​باشد. این می تواند خسته کننده ، افسرده کننده و حتی خطرناک باشد. حتی اگر همه اینها نسبتاً خوب باشد ، کودکان نمی خواهند به مدرسه بروند. اگرجای سرگرم کننده تری در این میان وجود داشته باشد آنها ممکن است از حضور در مدرسه صرف نظر کرده و آن را به مدرسه ترجیح دهند. چنین رفتاری نه تنها برای آینده فرزند شما خوب نیست و ممکن است بسیار مضر نیز باشد که در این حالت از اقدامات مربوط آن یعنی نصب دستگاه جی پی اس ردیاب. نکات زیر به شما کمک می کند تا ببینید آیا نیاز به استفاده از آنها دارید یا خیر.

فرار از مدرسه کودکان و نوجوانان ، به ویژه نوجوانان می توانند بسیار پنهانی باشند و چه دلیلی بهتر از دروغ گفتن و رازنگهداری نسبت به خبر فرار از مدرسه، که مطمئناً آن را رد خواهید کرد؟ خیابان ها و شرکت های مشکوک حتی با وجود همه نواقص آن بسیار ایمن تر از مدرسه هستند ، بنابراین صید کردن حقایق در اسرع وقت بسیار مهم است. سرنخ هایی وجود دارد که به آن کمک می کنند. برخی آشکار و برخی دیگر کاملاً ظریف. معمولاً این دریغ از این حقیقت است که کودک شما در حال جستجوی مکانهایی برای خرید مقالات دانشگاهی یا برگه های برنامه است. هنوز چندین روش وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید فرزند شما به طور مرتب از مدرسه بیرون می رود یا خیر.

 

انواع ردیاب کودکان

 

چگونه والدین می توانند بدانند فرزندشان کجاست و آیا در مدرسه حضور دارد و یاخیر؟

به آنچه کودک شما درباره مدرسه می گوید گوش دهید.

متأسفانه علیرغم تمام تلاش معلمان و اولیای مدارس، مدارس به ندرت مکانهای شاد هستند. حجم کار اغلب بسیار سنگین است، تکالیف خسته کننده هستند و اختلاف نظر با معلمان ممکن است باعث شود دانش آموزان از صمیمانه از مدرسه متنفر باشند. و اگر کسی مایل به گوش دادن باشد ، احتمالاً در مورد آن کاملاً فریاد خواهند زد فرزند یا دختر شما در مورد معلمان ، همکلاسی ها ، دروس چه می گوید؟ اگر مدرسه با بدترین شرایط توصیف شود ، این یک علامت هشدار دهنده است. حتی اگر کودک شما از صحبت کردن در مورد روزها در مدرسه خودداری کند ، حتی بیشتر نگران کننده است و یا به طور جداگانه جواب می دهد یا از این موضوع جدا می شود.

نمرات او را رصد کنید. 

افت ناگهانی نمرات دانشگاهیان نشانه ای مطمئن از این است که چیزی نادرست است، به ویژه هنگامی که همه چیز قبلاً نسبتاً خوب بود. برای نمرات بد ناراحت باشید باشید. علاوه بر تنبلی خالص ، دلایل متعدد قانونی برای نمرات بد وجود دارد. 

سلامت فرزندتان را رصد کنید.

آیا کودک شما به خوبی می خوابد؟ آیا کابوس ها اغلب ظاهر می شوند؟ آیا دقیقاً قبل از روزهای مدرسه یا آزمایشهای مهم، تب های ناگهانی، سردرد یا سوزش معده را مشاهده می کنید؟ مشکلات بهداشتی به دلیل وضعیت مدرسه می تواند مستقیماً ناشی از ناراحتی زیاد باشد.

تغییرات در اشتها را مشاهده کنید.

كودك شما هنگام استرس چه خواهد كرد؟ كودكان و بزرگسالان هم به طور یكسان معمولاً وقتی از چیزی ناراحت هستند، الگوهای غذایی خود را تغییر می دهند. بعضی از بچه ها وقتی عصبی می شوند شروع به پرخوری می کنند، در حالی که برخی دیگر دست از غذا خوردن در کل می گیرند. همچنین توجه داشته باشید که دانش آموز خود شما وقتی که ظاهراً از مدرسه برمی گردد ، چگونه رفتار می کند. آیا آنها به طرز فجیعی غذا می خورند، گویی که آنها تمام روز هیچ چیزی نخورده اند (بنابراین احتمالاً ناهار را از دست داده اند)؟ یا آیا آنها به مراتب کمتر از حد معمول غذا می خورند (غذا خوردن در جایی دیگر در خارج از مدرسه ، شاید؟). توجه داشته باشید که چند مرتبه این تغییرات اتفاق می افتد و آیا عادی هستند.

آیا کودک شما به طور مرتب کارهای خانه خود را انجام می دهد؟

این که آیا شما در برخورد با یک دانش آموز دبستانی یا یک دانش آموز دبیرستان، مشق شب برایتان بسیار مهم است. انجام کارهایشان به طور مرتب به معنای این نیست که شخصی به دلایلی از مطالعه خودداری کند. سعی کنید مشاهده کنید که آیا مقالات در حال پیشرفت روی میز یا رایانه است. 

با معلمان، همکلاسی ها و والدین دیگر ارتباط برقرار کنید.

خیلی خوب خواهد بود که معلم در اولین نشانه دردسر به شما اطلاع دهد. سعی کنید وسایل ارتباط مستقیم با معلمان بچه خود را پیدا کنید، نه از طریق خود دانش آموز. سعی کنید به مدرسه بروید، به صورت داوطلبانه در کنار فرزندان و والدین فرزندان دیگر در مدرسه حضور پیدا کنید. به این ترتیب شما شاهد جو کلاس اول، نحوه برخورد معلمان و همکلاسی های فرزندان خود هستید و ارتباط با همه به شما کمک می کند تا از تغییرات ناخواسته در دانشگاه، رفتار در مدرسه، درگیری ها و غیره آگاه باشید.

دعوت از همکلاسی ها برای حضور در خانه شما به عنوان یک تشویق.

عالی است وقتی بچه شما دوست دارد! با دعوت از فرزندان دیگر برای وعده های غذایی و یا بازی، به تقویت روابط کمک کنید. بزرگترها را تشویق کنید که کارهای خانه را با هم انجام دهند. با احتیاط مشاهده کنید که با هم چه برخوردی می کنند و جوانان درباره چه چیزی صحبت می کنند. شاید شما برخی از عبارات هشدار دهنده مانند بحث در مورد مواد مخدر و یا در مورد خرید مقالات دانشگاهی را بیش از حد بشنوید. 

 children-tracker-bracelet

ردیاب کودکان و فرزندان چطورکار می کنند؟

از دستگاه های ردیابی GPS می توان برای مشخص کردن موقعیت مکانی شخص در هر نقطه از جهان استفاده کرد. GPS مخفف " سیستم موقعیت یابی جهانی " است و به مجموعه ای از ماهواره ها که در مدار زمین قرار دارند ، اشاره دارد که همه آنها برای تهیه مختصات هر دستگاه متصل به GPS کار می کنند.

 دستگاه های ردیابی پوشیدنی GPS با اتصال به برنامه های آنلاین یا گوشی های هوشمند مربوطه، به شما این امکان را می دهند تا موقعیت ردیاب را به طور دقیق مشخص کنید.

 بسیاری از دستگاه های GPS، از جمله ساعت های GPS، عملکردهای مختلفی دارند که می توانید از آنها برای اطمینان از امنیت فرزندان خود استفاده کنید. برخی از توابع عبارتند از:

 مناطق امن: که به عنوان Geofencing نیز شناخته می شود. مناطق امن شما را قادر می سازد مکان های خاصی را انتخاب کنید که فرزند شما مجاز به مسافرت در آن باشد. اگر فرزند شما منطقه خاصی را در منطقه "امن" ترک کند، آنگاه برنامه هوشمند شما فوراً به شما اطلاع می دهد.

تماسهای یک طرفه: این بدان معناست که شما قادر خواهید بود فوراً با فرزندتان تماس بگیرید بدون اینکه منتظر بمانید تا آنها را انتخاب کنند.

تماس و پیام دو طرفه: هم شما و هم فرزندتان می توانید با استفاده از دستگاه و برنامه با یکدیگر مکاتبه کنید.

عملکرد دوربین و صدا: شما قادر خواهید بود آنچه را که در فرزندتان اتفاق می افتد و همچنین آنچه را که در محیط اطرافشان اتفاق می افتد، ببینید.

دکمه هشدار SOS: اکثر دستگاه ها به یک عملکرد هشدار SOS مجهز شده اند که در صورت ناراحتی کودک شما، می تواند ایجاد شود.

 

جوانب مثبت و منفی ردیاب های GPS برای کودکان

 جوانب مثبت: امکان تماس با ما ، پیگیری در زمان واقعی ، هشدارهای SOS

هنگام استفاده از دستگاه های ردیابی GPS برای بچه ها ، تعداد زیادی جوانب مثبت وجود دارد.

 یکی ازبدیهی ترین موارد استفاده از دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند GPS این است که هنگام مسافرت با فرزندان خود به شما آرامش خاطر می دهد و یا اجازه می دهد تا به راحتی بچرخید. دستگاه ها به شما امکان می دهند حرکات کودک خود را در زمان واقعی ردیابی و ضبط کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها همیشه در امان هستند.

همچنین می توانید هشدارهای فوری را در مورد محل حضور فرزندتان دریافت کنید، هر زمان که بخواهید با آنها تماس بگیرید و به آنها پیام دهید، در هنگام به دردسر افتادن فرزندتان هشدارهای SOS دریافت کنید و از ویژگی های صدا با حجم بالا برای یافتن فرزندتان در صورت گم شدن استفاده کنید.

سایر موارد مهم این دستگاهها عبارتند از: توانایی دیدن و شنیدن آنچه در محیط نزدیک کودک شما اتفاق می افتد.

 

منفی: برخی از ردیاب ها دارای عمر باطری کوتاهی هستند و بعضی از دستگاه ها نیز مشکلات سایبری دارند.

همچنین در مورد استفاده از دستگاه ردیابی جی پی اس چند نکته منفی نیز وجود دارد که کاملاً به دستگاهی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد. برخی از دستگاه ها به ویژگی های تماس و پیام رسانی مجهز نیستند، بنابراین امکان برقراری ارتباط با فرزند شما محدود می شود.

سایر دستگاه های ردیاب نیز از عمر باتری نسبتاً کوتاهی برخوردار هستند، به این معنی که شما باید قبل از استفاده دائماً از شارژ کامل دستگاه اطمینان حاصل کنید. با توجه به این نکته، قبل از خرید باید میزان باتری هر دستگاه ردیابی GPS را بررسی کنید.

در این عصر ، امنیت سایبری به موضوعی برجسته تر تبدیل شده است. اگرچه ممکن است دستگاه GPS شما اطلاعاتی از امنیت یا عدم امنیت فرزند شما را به شما بدهد، اما این اطلاعات می تواند به راحتی توسط مجرمان سایبری که می خواهند از آن برای مقاصد غیرقانونی استفاده کنند، هدف قرار گیرد. مهم است که هنگام خرید دستگاه ردیابی برای بچه ها میزان رمزگذاری را که توسط دستگاه انتخابی شما انجام می شود، توجه داشته باشید.

برای اطمینان از این مورد هنگام خرید این اطمینان را تهیه کننده و فروشنده ردیاب کسب کنید که کلیه اطلاعات مهم منتقل شده از دستگاه ردیابی GPS خریداری شده توسط شما همیشه در امان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : چند مورد مهم در خرید ردیاب مناسب

 

نمونه هایی از نحوه کارکرد دستگاه ردیاب فرزندان

 از دستگاههای ردیاب GPS می توان در سناریوهای مختلفی استفاده کرد تا کودک شما از ایمنی و امنیت خود مطمئن باشد.

 قدم زدن تا مدرسه

یکی از دلایل محبوبیت برای استفاده از دستگاه ردیابی GPS این است که کودک شما به مرحله ای می رود که خود به مدرسه برود و از آنجا به مکان دیگری مانند خانه ی دوستان و یا خرید برود. با استفاده از ویژگی های دستگاه ردیابی ، شما قادر خواهید بود مکانی را که کودک شما در حال حاضر در سفر به مدرسه و از مدرسه به سر می برد نظارت کنید.

هنگامی که کودک شما سرانجام به مدرسه می رسد و همچنین هنگام ترک مدرسه می توانید هشدارهای سفارشی دریافت کنید. اگر فرزند شما از مسیر خارج شود، به شما نیز اطلاع داده می شود که در این صورت شما را قادر می سازد تا با فرزندتان در مورد سفر خود صحبت کنید.

 هنگام مسافرت استفاده کنید

وضعیت دیگری که دستگاههای ردیابی GPS کار می کنند، هنگام بازدید از یک مقصد محبوب گردشگری به همراه فرزندتان است. هنگام مسافرت یا هنگام تعطیلات، می خواهید مناطق مختلفی را کشف کنید که اغلب می توانند جمعیت زیادی را به خود جلب کنند.

 از دست رفتن کودک در میان جمع بسیار ساده است، حتی اگر دائماً اطمینان داشته باشید که در کنار شما هستند. اگر در صورت گم شدن فرزندتان در میان جمعیت، می توانید از وسایل ردیابی GPS برای جابجایی محل زندگی خود استفاده کنید. در صورت گم شدن فرزندتان، می توانید از دستگاه GPS برای انجام موارد زیر استفاده کنید:

  • برای یافتن مکان آنها از برنامه مربوط به iOS یا Android استفاده کنید.
  • با استفاده از عملکرد تماس یک طرفه با آنها صحبت کنید.
  • هشدار صوتی با حجم بالا را فعال کنید تا بتوانید بفهمید که آنها کجا هستند.
  • با استفاده از عملکردهای دوربین و میکروفون، محیط اطراف آنها را ببینید و بشنوید.

سناریوهای بسیاری وجود دارد که در آن می توان از وسایل ردیابی GPS استفاده کرد، از جمله سفرهای مدرسه، وقتی کودک شما می خواهد با دوستان خود در خارج بازی کند و حتی وقتی در خارج از کشور خرید می کنید.

ردیابی آنلاین