ردیاب حیوانات خانگی چگونه کار می کند؟

ردیاب حیوانات خانگی چگونه کار می کند؟

اگر صاحب ردیاب حیوان خانگی GPS هستید ، احتمالاً تعجب کرده اید که چرا به پوشش شبکه موبایلی نیاز دارید. یا حتی اگر پیگیری حیوان خانگی در یک منطقه بسیار دور افتاده ، جایی که پوشش شبکه موبایل در دسترس نباشد، امکان پذیر است. همچنین ، چرا برخی ردیاب ها از رادیو استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از بلوتوث یا وای فای استفاده می کنند؟ آیا در ترکیب های این فناوری ها می توان گفت که بعضی از آنها بهتر از بقیه هستند؟ آیا در تمام ردیاب های حیوانات لازم است که به صورت ماهانه هزینه ای پرداخت شود و یا هستند ردیاب هایی که بدون پرداخت هزینه امکان ردیابی را میسر سازند؟ درمجموع ، اگر تا به حال از خود پرسیده اید " یک ردیاب حیوان خانگی چگونه کار می کند؟" ، ما برای کمک به شما اینجا هستیم! دانستن این موضوع به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید (اگر به دنبال خرید یکی از آنها هستید) ، یا در صورتیکه قبلا ردیابی را خریداری کرده اید،اطمینان حاصل کنید که ردیاب شما کارایی و کاربرد لازم را دارد.

تفاوت بین ردیاب های GPS Pet و Microchips

از میکروچیپ برای ذخیره اطلاعات مهم مربوط به حیوان خانگی به عنوان مثال آدرس صاحب آنها استفاده می شود. هنگامی که یک حیوان خانگی شما وارد لانه خود می شود، رگه ها از اسکنر برای استخراج این اطلاعات از میکروچیپ استفاده می کنند و سپس می توانند به صاحب خوش شانس آن اطلاع دهند که حیوان خانگی آنها پیدا شده است. در پایان، میکروچیپ ها در واقع حیوان خانگی شما را ردیابی نمی کنند ! آنها هنوز هم می توانند به حیوان خانگی گمشده کمک کنند تا به صاحب خود برگردد، اما اگر می خواهید محل نگهداری حیوان خانگی خود را در زمان واقعی بدانید، به یک ردیاب حیوان خانگی احتیاج دارید.

نکته: ما همچنین به شما توصیه می کنیم برای جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی خود از برچسب قلاده استفاده کنید!

 

انواع ردیاب های حیوان خانگی

اکنون که می دانید یک ردیاب حیوانات در مقایسه با میکروچیپ چه تفاوتی دارد، زمان آن رسیده است که سیستم های مختلف موجود را مطابق با تکنولوژی مورد استفاده خود طبقه بندی کرده و مزایا و معایب آنها را با هم مقایسه کنید!

 در اینجا ویژگی های اصلی که باید در یک ردیاب حیوان خانگی جستجو کنید وجود دارد:

  • میزان دقت
  • فرکانس به روزرسانی های موقعیت حیوان
  • ضد آب بودن
  • اندازه و وزن
  • راحتی استفاده
  • سایر ویژگی های مفید (فعالیت ردیاب، رادار، سابقه موقعیت مکانی، میزان هزینه و غیره)
  1. ردیاب های موبایلی

این ردیاب ها معمولاً دارای یک ماژول هستند که شامل تراشه GPS و سیم کارت است. از تراشه GPS برای به دست آوردن موقعیت حیوان خانگی استفاده می شود و برای ارسال اطلاعات به تلفن همراه کاربر، پوشش سلولی لازم است. با این حال، این نوع سیستم ها دو عیب اساسی دارند: از آنجایی که پوشش موبایلی لازم است، باید به صورت ماهانه هزینه ای را پرداخت کنید (باید هزینه این سرویس را بپردازید ، صرف نظر از اینکه از ردیاب استفاده می کنید یا خیر) و ایراد دوم این است که درصورتیکه حیوان شما در جایی قرار داشته باشد که پوشش موبایلی ندارد، امکان ردیابی آن وجود نخواهد داشت. این ردیاب ها به جز استفاده برای حیوانات به عنوان ردیاب شخصی به طور مثال ردیاب کودک قابلیت استفاده دارد. 

 ردیاب حیوانات خانگی چگونه کار می کنند؟

ردیاب های موبایلی چگونه کار می کنند

  • صاحب حیوان خانگی فرستنده را به قلاده حیوان خود وصل می کند.
  • این ماژول دارای یک تراشه GPS در داخل خود است که سیگنالی را که توسط ماهواره های GPS پخش می شود و در مدار زمین قرار دارند، برای تعیین محل حیوان خانگی بدست می آورد.
  • سپس با استفاده از پوشش موبایلی، ردیاب مختصات GPS را به تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ صاحب حیوان ارسال می کند. معمولاً از یک برنامه برای نمایش مکان حیوان خانگی بر روی نقشه استفاده می شود. در بسیاری موارد ، از Wi-Fi نیز برای تعیین موقعیت حیوان خانگی استفاده می شود - برج های Wi-Fi در این نزدیکی به عنوان یک مرجع موقعیت جایگزین استفاده می شوند و باعث افزایش دقت موقعیت می شوند.

لطفاً در نظر داشته باشید که در اینجا دو فناوری مورد استفاده قرار می گیرد که هرکدام هدف دیگری دارند:  GPS  (برای به دست آوردن مکان حیوان خانگی) و  پوشش موبایلی (برای ارسال مکان یافت شه به تلفن همراه و تجسم تصویری روی نقشه در تلفن). بدون پوشش موبایلی ، دستگاه ردیاب هنوز قادر به بدست آوردن مختصات GPS است ، اما راهی برای ارسال آنها به تلفن هوشمند صاحب حیوان وجود نخواهد داشت.

 

انواع ردیاب های حیوانات خانگی

 

  1. ردیاب های رادیویی

در حالی که این موارد همچنین شامل ماژول هایی هستند که باید به قلاده حیوان متصل شوند ، اما معمولاً بسیار بزرگ و حجیم هستند و دارای طراحی قدیمی هستند (بنابراین این نوع ردیاب ها فقط برای نژادهای بزرگتر سگ قابل اجرا هستند). با این وجود این نوع ردیاب مزایایی نسب به سایر مدل ها دارند - از جمله اینكه دارای عمر باتری طولانی تر و هزینه ماهانه بالاتری نسبت به سایر مدل ها هستند. به جای تلفن هوشمند خود ، از یک فرستنده رادیویی برای نمایش محل حیوان خانگی استفاده می شود ، بنابراین باید آن را با خود حمل کنید (که ایده آل نیست).

 

بیشتر بخوانید : سیستم ردیابی جهانی GPS ، GLONASS ، BeiDou و Galileo و مزایای استفاده همزمان

 

چگونه ردیاب های رادیویی کار می کنند

صاحب حیوان خانگی دارای یک فرستنده رادیویی است و ماژول آن را به قلاده حیوان خود متصل می کند.

دستگاه گیرنده همراه صاحب حیوان به طور مداوم سیگنال را به ردیاب متصل به قلاده حیوان خانگی می فرستد و از دستگاه درخواست موقعیت می کند.

ماژول هر یک از موارد زیر را پاسخ می دهد:

اگر این ماژول دارای تراشه GPS باشد، مختصات خود را به فرستنده گیرنده حیوان خانگی ارسال می کند که آنها را در صفحه نقشه نمایش می دهد. در غیر این صورت ، ماژول جهت و مسافت خود را ارسال می کند. هرچه به حیوان نزدیک تر باشید ، سیگنال قوی تر خواهد بود.

  1. ردیاب های بلوتوثی

از آنجا که این ردیاب ها از فناوری بلوتوث استفاده می کنند ، دامنه بسیار محدودی دارند (به طور معمول کمتر از 33 فوت در 10 متر). این بدان معنی است که اگر از آنها برای ردیابی کلیدها یا اشیاء دیگری که معمولاً در این نزدیکی هستند استفاده می کنید ، آنها بسیار کارآمد هستند. با این حال ، یک حیوان خانگی در ثانیه بیشتر از این فاصله را طی خواهد کرد. بنابراین استفاده از این نوع ردیاب برای ردیابی حیوان خانگی ایده آل نخواهد بود. بنابراین ، بسیاری از این ردیاب ها فقط روی حیوانات خانگی تمرکز نمی کنند بلکه در چندین مورد، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چگونه ردیاب های بلوتوث کار می کنند

  1. صاحب حیوان ردیاب حیوان خانگی را با تلفن هوشمند خود جفت کرده
  2. سپس ردیاب را به قلاده ی حیوان خانگی وصل می کند.
  3. یک برنامه تلفن های هوشمند فاصله و جهت شخص را تا جایی که حیوان خانگی است نشان می دهد. برای این اثر ممکن است از "شبکه جمعی" نیز استفاده شود – یعنی اگر کاربر دیگری از همان ردیاب در نزدیکی حیوان خانگی شما باشد ، می توانند موقعیت حیوان خانگی شما را نیز بدست آورند و به طور خودکار داده ها را به شما منتقل کنند.

 

ردیابی آنلاین