تفاوت ردیاب های سیمی و نصب با ردیاب های آهنربایی در چیست؟

تفاوت ردیاب های سیمی و نصب با ردیاب های آهنربایی در چیست؟

همانطور که در مورد انواع ردیاب صحبت شد، یکی از انواع ردیاب، ردیاب آهنربایی است که به دلیل راحتی استفاده، سبکی و نوع استفاده برای ردیابی اموال و اشخاص می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع ردیاب هایی که برای وسایل نقلیه مختلف مانند قایق، دوچرخه، موتور و یا خودرو استفاده می شود نیاز به اتصال سیم کشی به وسیله موردنظر دارند. نتیجتاً که علاوه بر هزینه خرید ردیاب، باید هزینه نصب و زمانی برای نصب آن نیز در نظر گرفت. اما ردیاب آهنربایی راه حلی مناسب برای حل این مشکلات است.

 

خرید ردیاب آهنربایی

 

ردیاب آهنربایی که در دسته ردیاب های بیرونی قرار می گیرد با سیم کشی درون خودرو و یا موتورسیکلت و قایق کار نداشته و می تواند تنها با استفاده از قطعه آهنربایی قوی که در آن تعبیه شده به قسمت فلزی وسیله نقلیه مورد نظر بچسبد. وجود آهنربای قوی به شما این اطمینان را می دهد که  احتمال افتادن دستگاه ردیاب و جدا شدن آن از وسیله نقلیه در دست انداز ها و چاله های جاده در حد صفر می باشد. این دستگاه هم مانند دیگر انواع ردیاب های خودرو قابلیت ردیابی آنلاین خودرو را از طریق ورود به سامانه یا نرم افزار دارد. این مدل ردیاب با ردیاب سیمی تفاوت خاصی ندارد و مهمترین تفاوت آن نحوه نصب و اتصال آن به خودرو و دیگر وسایط نقلیه می باشد. این ردیاب از همان لحظه اول قادر به ارسال موقعیت دقیق وسیله نقلیه موردنظر به صورت پیامکی و یا امواج وای فای روی گوشی همراه و کامپیوتر صاحب وسلیه نقلیه و دیگر افرادی که به نرم افزار معرفی می شوند را دارد و می تواند محل دقیق وسیله را روی نقشه به شما نمایش دهد.

همانطور که گفته شد ردیاب آهنربایی نیاز به سیم کشی ندارد و دارای باطری قابل شارژ است و علاوه بر این سبک و قابل حمل و جابجایی است. برای همین از ردیاب آهنربایی می توان به عنوان ردیاب شخص و با قراردادن آن در کیف و یا کوله، نیز استفاده کرد. این نوع ردیاب ها قابلیت شنود دارند از این رو با نصب آنها به میز و یا دیگر وسایل در محیط خانه و یا اداره از امکان شنود در محیط آن استفاده می شود.

 

بیشتر بخوانید: استفاده از جی پی اس کودکان برای مواظبت از آنها

 

دستگاه ردیاب پس از اتمام شارژ باتری با فرستادن یک آلارم مبنی بر اتمام شارژ از طریق ایمیل و پیامک به شما هشدار می دهد تا باتری را دوباره شارژ کنید.

از ویژگی های مهمی که به ویژه یک ردیاب آهنربایی خودرویی و موتوری باید داشته باشد این است که:

  • ردیاب خودرو آهنربایی باید بتواند با انواع سیم کارت های اپراتورها کار کند و قابلیت شنود نیز داشته باشد.
  • ردیاب خودرو باید تا حدی تحمل داغ شدگی را داشته باشد، زیرا این ردیاب را معمولا برای دیده نشدن، در زیر خودرو نصب می کنند که این امر به خصوص در تابستان بیشتر نمود پیدا می کند و در اثر گرمای کف آسفالت و موتور خودرو، ممکن است ردیاب از کار بیفتد.
  • ردیاب آهنربایی خودرو تا حدی باید نسبت به گرد و خاک و آب مقاوم باشد. چون ممکن است زیر خودرو در تماس با خاک و آب قرار بگیرد پس لازم است که با اندکی آلودگی و یا خیس خوردگی، کیفیت و کارایی خود را از دست ندهد.
  • قابلیت نگهداری شارژ در طولانی مدت را داشتبه باشد. طول شارژ هر ردیاب آهنربایی بسته به نوع ساخت آن متفاوت است. به این معنی که ممکن است یک ردیاب تا یک هفته، ده روز و شاید تا یک ماه شارژ خود را نگه دارد. هرچقدر میزان نگهداری شارژ در این نوع ردیاب بیشتر باشد کارایی بالاتر ئ بهتری خواهد داشت.

 مغناطیسی 2

تفاوت ردیاب های نصبی با ردیاب های آهنربایی

 ردیاب های نصبی نسبت به ردیاب های آهنربایی ویژگی و امکانات متفاوتی دارند و بزرگترین تفاوت این نوع ردیاب ها این است که در ردیاب های نصبی بیست دقیقه زمان برای سیم کشی خودرو لازم هست در صورتی که ردیاب آهنربایی نیازی به سیم کشی نیست.

همچنین جی پی اس آهنربایی در اندازه کوچک بوده و شما میتوانید در جاهای دیگر نیز از آن استفاده کنید.

ردیاب های نصبی باطری بک آپ دارند ولی طول شارژ ردیاب آهنربایی نسبت به آنها بیشتر است.

ردیاب های آهنربایی از انواع ردیاب های پر طرفدار محسوب می شوند. زیرا به نصب نیازی ندارند و به دلیل خاصیت آهن ربایی بودنشان در هر قسمت خودرو به راحتی چسبانده می شوند.

 

بیشتر بخوانید : راه حل دستگاه ردیاب جی پی اس برای خودروی اجاره ای

 

اگر بخواهید به صورت غیر آگاهانه خودرویی را ردیابی کنید، ردیاب خودرو آهنربایی بهترین گزینه است. زیرا برخی از این ردیاب ها دارای سیستم ضبط و ارسال صوت نیز هستند و می توانند برای داخل خودرو و یا محیط های دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

به یاد داشته باشید داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از ویژگیهای مورد نیاز ردیاب آهنربایی می باشد زیرا این نوع از ردیاب نسبت به دیگر مدل های ردیاب به گارانتی و خدمات پس از فروش حرفه ای و معتبر بیشتری نیاز دارند. سعی کنید به هیچ عنوان ردیاب آهنربایی خودرو که گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد خرید نکنید.

بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو مغناطیسی

هنگامی که تصمیم گرفتید از کدام مورد استفاده کنید ، قدم بعدی تصمیم گیری برای قرار دادن آن است. مکان ایده آل برای قرار دادن یک ردیاب مغناطیسی در زیر وسیله نقلیه ، در قاب فلزی در طرف راننده یا سمت مسافر است. مانند شکل زیر: 

مغناطیسی

برای بسیاری از مردم این سوال مطرح است که آیا بهتر نیست یک ردیاب جی پی اس قابل حمل را درون صندوق عقب یک وسیله نقلیه یا در جیب پشت صندلی یا حتی زیر صندلی داخل خودرو قرار دهید. جواب ما به سوال این افراد، نه است. دلیل اصلی برای این جواب این است که ردیاب باید در مکانی قرار بگیرد که بهترین آنتن دهی را داشته باشد و بتواند بهترین دریافت را از ماهواره ها داشته باشد.
در هر زمان، ردیاب باید برای تعیین صحیح موقعیت ردیاب به 8 تا 10 ماهواره جی پی اس متصل شود. قرار دادن ردیاب در زیر اتومبیل مکانی ایده آل است ، زیرا ردیاب هنگامی که از جاده خارج می شود ، سیگنال ماهواره ای GPS را دریافت می کند و فوری نتایج را به گیرنده ی دست شما ارسال می کند. اما با قرار دادن ردیاب در داخل وسیله نقلیه در هر نقطه باعث ضعیف شدن دریافتی از ماهواره خواهد شد، زیرا سیگنال GPS مجبور است به فلز وسیله نقلیه ای که ردیاب در آن قرار داده شده نفوذ کند.

ردیابی آنلاین