آموزش نصب ردیاب خودرو در سه مرحله نصب سریع جی پی اس خودرو

آموزش نصب ردیاب خودرو در سه مرحله نصب سریع جی پی اس خودرو

در مورد جی پی اس و ردیاب قبلاً صحبت کرده ایم پس در همین حد اشاره می کنیم که سیستم های ردیاب وسایل نقلیه با دستگاه های جی پی اس خودرو اشتباه گرفته نشوند. همانطور که از نام جی پی اس پیداست، جی پی اس خودرو پشتیبانی پیمایش را ارائه می دهد. اما با ردیاب خودرو نه تنها اطلاعات دقیق مکان را به دست می آورید، بلکه می توانید داده های مربوط به عملکرد خودرو را نیز بارگیری کنید و از گزینه های اضطراری برنامه ریزی شده استفاده کنید. نحوه عملکرد جهانی ردیاب های مختلف باعث شده است که GPS در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

 

خرید ردیاب خودرو

 

امروز با روش صحیح نصب دستگاه های ردیابی در وسایل نقلیه آشنا می شوید. چه مدیر یک شرکت حمل و نقل باشید و چه یک کاربر شخصی، امروز و به وسیله ی این راهنما خواهید توانست یک ردیاب را به تنهایی به خودروی خود متصل کنید. 

راهنمای نصب دستگاه های ردیابی در خودرو

در صورت داشتن تمام تجهیزات مورد نیاز، نصب دستگاه های ردیابی روی وسایل نقلیه آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به طور کلی ، دو روش برای نصب دستگاه ردیابی وجود دارد: اتصال آن به قسمت سخت افزار وسیله نقلیه یا استفاده از دستگاه پلاگین.

در اتصال نوع اول سه ​​مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای نصب ردیاب خودرو بر روی هر خودرویی دنبال کنید.

دو نوع دستگاه ردیاب خودرو وجود دارد: ردیاب قابل حمل (مانند ردیاب آهنربایی) و ردیاب سیمی.

آموزش نصب ردیاب خودرو

یک دستگاه ردیاب جی پی اس قابل حمل برای نصب به مهارت خاصی نیاز ندارد. این ردیاب را می توانید در هر جای وسیله نقلیه قرار دهید و حرکت دهید. اما دقت داشته باشید مکانی که ردیاب قابل حمل را در آن قرار می دهید، جایی باشد که امکان اتصال دستگاه به شبکه موبایلی و دستگاه گیرنده سیگنال های جی پی اس را داشته باشد. 

با این وجود، بسته به دلایل استفاده از ردیاب GPS ، ممکن است مایل نباشید که در ملأ عام  و دید همه قرار داشته باشد. باتری ردیاب های قابل حمل هر چند ماه یکبار نیاز به تغییر دارد ، بنابراین در هر کجا که ردیاب در آن قرار دارد ، باید در دسترس باشد.

اما در نصب ردیاب سیمی شاید «اتصالات سیم کشی» خودرو شاید ترسناک به نظر برسد. ولی خوب است به شما بگویم که اتصال ردیاب GPS به منبع تغذیه ماشین گفته می شود که کمی پیچیده تر از نصب یک فندک سیگار است و با این اتصال ردیاب خودروی شما بدون باتری خود کار خواهد کرد. 

روش زیر ساده ترین راه برای نصب دستگاه های ردیابی وسایل نقلیه سفت را توضیح می دهد.

ابزارهای لازم برای نصب دستگاه های ردیاب اتومبیل

  • 1 عدد پیچ گوشتی
  • 1 عدد ولت متر
  • 1 عدد سیم بر
  • انتخاب سیم 1 x
  • ترمینال حلقه 1 x
  • 1 رول نوار برقی
  • قطعه 1 x نوار دو طرفه

نحوه نصب ردیاب GPS بر روی خودرو

برای نصب ردیاب روی خودرو خود، کافی است سیم قرمز ردیاب را به سیم برق ثابت ماشین و سیم سفید ردیاب را به سیم احتراق خودرو وصل کنید. جی پی اس ردیاب را زیر فرمان اتومبیل با نوار چسب دو طرفه ثابت کنید - در نزدیکی سیم پیچ احتراق یک مکان خوب است.

آموزش نصب ردیاب خودرو

البته، این دستورالعمل ها در ابتدایی ترین شکل آنهاست - برای جزئیات دقیق ، گام به گام ، در ادامه بخوانید ...

1. دسترسی به سیم های اشتعال و پاور زیر داشبورد
با شل کردن پوشش پلاستیکی پایین داشبورد با سر پیچگوشتی شروع کنید. اگر سیمهایی به خود محفظه وصل شده اند ، اینها را جدا کرده و بدنه و پیچ ها را به یک طرف بچسبانید.

در زیر داشبورد، چندین سیم را مشاهده خواهید کرد. دو موردی که شما به دنبال آن هستید ، سیم ااحتراق و سیم برق ثابت است . آنها هر دو به سوئیچ استارت اتومبیل متصل می شوند. برای یافتن آنها ، به سادگی سیمهای پایین سوئیچ استارت خودرو را دنبال کنید. برای تأیید صحیح بودن آنها از ولت متر استفاده کنید - هنگام روشن شدن اتومبیل سیم احتراق باید خوانشی بین 11 تا 14 ولت دریافت کنید و هنگام خاموش شدن نیز 0 بار بخوانید.

نکته: برخی از اتومبیل ها شامل نقشه های مخصوص سیم کشی هستند تا به شما در یافتن سیم های صحیح کمک کنند. برای راهنمایی های بیشتر در نصب ردیاب خودرو به مستندات اتومبیل خود مراجعه کنید.

نکته: دستگاه ردیاب شامل 5 سیم است. سفید، قرمز، مشکی، سبز و زرد. در ابتدا سیم های سبز و زرد را با نوارد چسب بپوشانید. 

2. سیم کشی دستگاه شما
با استفاده از سیم بر بخش کوچکی از عایق را از سیم برق ثابت جدا کنید. 

نکته مهم: فراموش نکنید قبل از استفاده از سیم بر برای سیم برق از قسمت موتور ماشین اتصال آن را با باطری خودرو قطع کنید.

نکته: برای جلوگیری از قطع شدن سیم برق ، سیم برها سنجه هایی دارند که فقط روکش رو حذف می کند این سنجه ها را به درستی انتخاب کنید زیرا در غیراینصورت باید از استریو داشبورد خود خداحافظی کنید!

برای ایجاد فاصله کمی بین سیم های مسی در معرض استفاده می توانید از یک سری از ابزارها مانند قلاب استفاده کنید. انتهای سیم قرمز دستگاه جی پی اس ردیاب خود را بین رشته های سیم برق لخت شده با استفاده از سیم بر قرار دهید و با پیچاندن آن دور سیم ها جایگاه آن را محکم کنید. در نهایت با استفاده از چسب برق روی آنها را بپوشانید. 

برای اتصال سیم سفید در دستگاه ردیاب، مرحله 2 را تکرار کنید ، ولی این دفعه سیم سفید را بین رشته های سیم احتراق قرار دهید و با چسب برق عایق کرده و بپوشانید.

نکته: سیم های متصل شده به هم را برای اتصال بهینه کاملاً بپیچید.

در آخر به انتهای سیم سیاه در دستگاه ردیاب خودرو یک ترمینال سر سیم حلقه ای اضافه کنید. این سیم، سیم ارت است و باید به یک سطح فلزی مانند ستون فرمان که در حکم زمین است متصل شود. با اتصال به این قسمت اگر چراغ آبی رنگ در ردیاب روشن شد اتصال به درستی برقرار شده پس در همینجا با یک پیچ و یا چسب در جای خود ثابت نگه می داریم.

3. داشبورد را دوباره جمع کنید
ردیاب GPS را زیر داشبور با استفاده از چسب دو طرفه بچسبانید. 

نکته: سیگنال های GPS از فلز عبور نمی کنند ، بنابراین آن را روی ستون فرمان قرار ندهید! نزدیک یا اطراف سیم پیچ احتراق معمولاً یک مکان معقول است.

نکته: برای کسب بهترین نتیجه ، هنگام نصب ردیاب دستگاه ردیاب جی پی اس خودرو، اطمینان حاصل کنید که ماژول ردیابی GPS به سمت بالا قرار دارد.

سیم های سست را با چسب برق مرتب کنید و با استفاده از کمربندهای پلاستیکی محکم به هم بچسبانید. کار شما در این جا تمام شد!

هنوز مطمئن نیستید که چگونه تجهیزات ردیاب اتومبیل را نصب کنیم؟

اگر مطمئن نیستید که خودتان این کار را انجام دهید ، بهتر است با شرکت آراسیستم در تماس باشید. کارشناسان ما به شما در نصب ردیاب خودرو تان یاری خواهند رساند. همچنین برای راهنمایی در مورد نصب مخصوص به مدل ماشین خود، با نمایندگی های مربوط به خودرو خود مشورت کنید.

مراحل بعدی
چه این دستگاه ردیاب ماشین باشد یا ردیاب متصل به قلاده حیوان خانگی، فناوری جی پی اس در ردیاب ها به شما کمک می کند تا نظارت و مراقبت کافی روی ارزشمندترین دارایی خود داشته باشید. تنها تفاوت در نحوه نصب آنها است. اکنون باید ایده خوبی از چگونگی انجام این کار داشته باشید.

ردیابی آنلاین