استفاده از جی پی اس در صنعت حمل و نقل عمومی و اهمیت آن

استفاده از جی پی اس در صنعت حمل و نقل عمومی و اهمیت آن

با افزایش جمعیت یک کشور، تعداد افرادی که از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می کنند نیز افزایش می یابد. این انتخاب اول اکثر مردم به عنوان یک شیوه حمل و نقل است. زیرا هم علاوه بر انعطاف پذیری و آزادی زیاد از قیمت مناسبی نیز برخورد است. علاوه بر این این موارد استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، به سهولت در عبور و مرور و یا کاهش انتشار کربن کمک می کند. استفاده بهینه از این سیستم مؤید استفاده از ابزارهایی مانند ردیاب ماشین ها و سیستم حمل و نقل است. 

در واقع حمل و نقل عمومی به طور گسترده ای مزایای بسیاری را به بار می آورد - برای مردم، جوامع و حتی اقتصاد کل کشور. با این حال، آنقدر که شایسته آن است مورد توجه قرار نگرفته است. امروزه، رسانه ها بیش از حد روی نمایش جدیدترین خودروهای خودران و خودروهای هیبریدی دوستدار محیط زیست متمرکز هستند و از مزایای عمومی حمل و نقل عمومی غافل هستند.

برای اینکه بار دیگر حمل و نقل عمومی را در کانون توجه قرار دهیم، مزایای بسیاری از آن را با جزئیات بیان می کنیم.

 

خرید ردیاب شخصی

 

مزایای حمل و نقل عمومی

1. اقتصاد را تقویت می کند. هر ریالی که دولت برای حمل و نقل عمومی خرج می کند ، به معنای هزاران شغل است که ایجاد می شود و بازده اقتصادی را افزایش می دهد.

2- برای محیط زیست بهتر است. جابجایی گروه های بزرگی از مردم در اتوبوس ها ، قطارها و متروها از آنچه برای مسافرت کردن در اتومبیل های منفرد کارآمدتر است ، در نظر گرفته می شود. این امر به معنای کاهش انتشار کربن است که در کل برای محیط زیست بهتر است.

3- باعث افزایش راندمان سوخت می شود. همچنین در مقایسه با زمانی که همه با ماشین شخصی مسافرت می کنند ، کاهش قابل توجهی در کل انرژی مورد نیاز افراد و افراد دیگر را به همراه دارد. در حقیقت ، طبق اعلام انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا (APTA) ، حدود 4/4 میلیارد گالن سوخت در آمریکا صرفاً به دلیل حمل و نقل عمومی صرفه جویی می شود.

4- باعث کاهش ترافیک می شود. این امر به کاهش احتمالی ترافیک کمک می کند زیرا خود سیستم برای انتقال توده های مردم به نقاط معین مقصد همه در همان زمان ساخته می شود. این امر منجر به حضور همزمان کمتر اتومبیل در خیابان و تراکم کمتر می شود.

5- این کمک می کند تا مردم در هزینه های روزانه خود صرفه جویی کنند. گرفتن اتوبوس یا مترو به مراتب ارزان تر از رانندگی با اتومبیل شخصی برای شما تمام خواهد شد. با استفاده از مشاین شخصی شما مجبور خواهید شد روزانه هزینه بنزین، پارکینگ، تعمیر و نگهداری و بسیاری از هزینه های مشابه دیگر را بپردازید. ولی با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تمام آنچه که باید نگران آن باشید ، چند هزار تومان کرایه است.

6. امن تر است. در صورت وجود قدرت در تعداد ، ایمنی نیز وجود دارد. وقتی شخصی به تنهایی رانندگی می کند نسبت به زمانی که در میان بسیاری از افراد هنگام سوار شدن در اتوبوس یا مترو قرار دارد، احتمال اینکه مورد حمله ی سرقت قرار بگیرد بیشتر است. وی همچنین احتمال کمتری در تصادفات دارد زیرا رانندگان یا اپراتورهای ترانزیت عمومی به طور کلی آموزش دیده هستند و کاملاً قوانین را رعایت می کنند.

7. مردم را به داشتن یک زندگی سالم تشویق می کند. مطالعات نشان داده است که افرادی که هر روز وسایل نقلیه عمومی را انجام می دهند ، بیشتر از افرادی که انجام نمی دهند فعالیت بدنی بیشتری دارند. وقتی سوار اتوبوس یا مترو می شوید ، معمولاً باید به مقصد نهایی خود پیاده بروید.

چگونه دستگاههای ردیابی GPS می توانند به سیستمهای حمل و نقل عمومی کمک کنند
با این وجود ، با وجود داشتن همه این مزایا ، هنوز مکانی برای بهبود سیستم های حمل و نقل عمومی وجود دارد. سیستمهای فعلی که اکنون ما هنوز برای افزایش کارآیی نیاز به جریان سازی زیادی داریم. خوشبختانه ، با معرفی جدید سیستم های ردیابی GPS ، فناوری به نجات رسیده است . برای به حداکثر رساندن کارآیی و سودآوری خدمات حمل و نقل عمومی ، باید با استفاده از آخرین فن آوری مانند ردیابی GPS ، به روز شود. نظارت بر ناوگان اتوبوس های شما با استفاده از سیستم GPS می تواند به بهبود حمل و نقل عمومی کمک کند.

اما قبل از اینکه بدانیم چگونه یک سیستم ردیابی GPS می تواند حمل و نقل عمومی را تقویت کند ، ابتدا باید بدانیم که چیست.

52cd4c474cea1cb82b15b6ff7829ae96

فناوری GPS چیست؟

به عبارت ساده ، GPS مخفف "سیستم موقعیت یابی جهانی" است ، که نوعی فناوری است که با کمک ماهواره هایی که در مدار زمین قرار گرفته اند ، مکان های دقیق چیزهایی را کشف می کند. این فناوری از بسیاری جهات برای ردیابی بسیاری موارد - اشیاء ، مردم و حتی وسایل نقلیه استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید محل زندگی فرزندتان را رصد کنید ، می توانید با یک ردیاب GPS شخصی این کار را انجام دهید. چنین فناوری می تواند برای وسایل نقلیه نیز کار کند ، زیرا می تواند به آنها کمک کند تا از نقطه A تا نقطه B حرکت کنند. این فناوری قادر است آنچه را که انجام می دهد از طریق سیگنال های ماهواره ای ویژه ای که سپس توسط گیرنده پردازش می شوند ، انجام دهد.

اما این سؤال باقی است: چگونه سیستم های حمل و نقل عمومی می توانند از سیستم های ردیابی GPS بهره بگیرند؟ بگذارید راه حل ها را بیاموزیم.

چگونه سیستم های حمل و نقل عمومی می توانند از مزیت ردیابی GPS استفاده کنند:

1. با داشتن یک جی پی اس ماشین در خودرو، دولت برای سیستم های حمل و نقل عمومی می تواند به راحتی از محل کار و فعالیت های کارمندان خود نظارت کند. سیستم های GPS می توانند داده های مکان، تاریخچه مسیر و تکمیل خدمات را با کارآمدترین روش ممکن ارائه دهند. به این ترتیب، آنها می توانند به مدیریت راهی برای پیگیری عملکرد کارکنان و وسایل نقلیه و بررسی سوء رفتار احتمالی راننده و سوء استفاده از وسایل نقلیه بپردازند. به این ترتیب، آنها می توانند راهنمایی بهتری برای رانندگان خود و همچنین واکنش سریعتر اضطراری در صورت بروز حوادث فراهم کنند.

2. همچنین باعث افزایش ارتباط بین رانندگان و دیسپرس ها می شود. با استفاده از فناوری GPS ، ارسال کنندگان می توانند با دسترسی ساده به پایگاه داده آنلاین یا برنامه ، داده های مکان ناوگان خودروهای خود را به راحتی مشاهده کنند. این به آنها کمک می کند تا در صدر شرایط باقی بمانند. هنگامی که حوادث و انسداد وجود دارد ، به راحتی اعزام کنندگان از آن مطلع می شوند. بنابراین ، آنها می توانند از قبل به راه حل های ممکن برای آن فکر کنند.

3. وسایل نقلیه نیز به درستی کنترل می شوند و داده ها به موقع در مورد عملکرد و سرعت خودرو ارائه می شود . این امر تعیین آسانتر وسایل نقلیه در تعمیر یا نگهداری را آسانتر می کند. به نوبه خود ، این به کاهش هزینه های تعمیر یا بروز تجهیزات نقص در آینده کمک می کند.

4. این امر به مسافران كمك می كند تا به روزرسانیهای در زمان واقعی دسترسی بهتری داشته باشند. آنها به راحتی و در زمان ورود ، عزیمت و زمان انتظار حمل و نقل انتخابی خود می توانند به روز شوند. به روزرسانی دقیق با کمک ویژگی های ردیابی در زمان واقعی داده می شود و آنها فقط با دسترسی به یک برنامه می توانند به چنین داده هایی دسترسی پیدا کنند. به طور کلی ، از آنجا که به آنها تعاملی ارائه می شود و از آنها آگاه تر هستند ، مسافران از سطح خدمات ارائه شده به آنها احساس رضایت می کنند و بنابراین بسیار بیشتر از این احتمال تکرار استفاده از خدمات را دارند.

5. از طریق ردیابها ، مدیریت مسیر کارآمد و همچنین تصمیم گیری بهبود یافته است. از آنجا که زمان بیکار و مسیرهای کوتاه تری وجود دارد ، هزینه سوخت نیز کاهش می یابد و این باعث می شود در درازمدت برای شرکت سودمند باشد. مسافران نیز به دلیل چگونگی کارآمد تر شدن خدمات ، رضایت بیشتری خواهند داشت.

 

ویژگی های GPS که می تواند به بهبود حمل و نقل عمومی کمک کند

این به نوع سیستم ردیابی مورد استفاده بستگی دارد ، اما آنها می توانند ویژگی های مختلف زیادی را ارائه دهند که می تواند به بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی کمک کند.

نقشه های آنلاین

این ویژگی به مسافران امکان می دهد مکان واقعی اتوبوس ها و زمان تخمینی ورود را مشاهده کنند. با استفاده از سیستم ردیابی نقشه آنلاین دستگاه ، مدیریت می تواند بررسی کند که آیا اتوبوس های شرکت در برنامه قرار دارند یا خیر. شرایط ترافیک را می توان در نقشه نیز مشاهده کرده و این به شما این امکان را می دهد تا در صورت لزوم از اتوبوس استفاده کنید. به روزرسانی های مکان همه در زمان واقعی انجام می شوند و مرتباً در فواصل شصت ثانیه، سی ثانیه و حتی ده ثانیه تجدید می شوند.

هشدارهای زمان واقعی

یکی دیگر از ویژگی های ردیاب GPS که می تواند به بهبود حمل و نقل عمومی کمک کند ، ویژگی هشدار زنده است. این مدیریت به اطمینان از اتوبوس و امنیت مسافر کمک می کند. می توانید دستگاه را برای نوع هشدارهایی که ترجیح می دهید دریافت کنید ، تنظیم کنید. به عنوان مثال، هشدار خودکار جغرافیایی به شما اطلاع می دهد، اگر به طور مثال اتوبوس شرکت از مسیر از پیش تعیین شده خود منحرف شود. هشدار سرعت به شما می گوید که راننده شما بالاتر از حد مجاز سرعت حرکت می کند. هشدارهای مربوط به حرکت به شما می گویند اگر وسیله نقلیه در حال حرکت است یا اگر توقف زیادی دارد. همچنین می تواند در تشخیص و کاهش زمان بیکار کمک کننده باشد .

تجزیه و تحلیل ناوگان

علاوه بر به روزرسانی های ردیابی در زمان واقعی ، ردیاب های GPS همچنین می توانند سابقه فعالیت ناوگان از جمله مکانی که در آن به آنجا رفته اند ، در چه زمانی ، با چه سرعتی سفر کرده اند ، و چه مدت طی شده یا در مکان های مشخصی مانده اند. این اطلاعات می تواند برای تجزیه و تحلیل عملکرد اتوبوس و راننده شما استفاده شود ، این که آیا اتوبوس شما بیشتر از حد لازم سوخت مصرف می کند یا اینکه راننده شما درگیر رفتارهای مضر رانندگی است. سپس می توانید از چنین داده هایی استفاده کنید تا به سیستم های کارآمدتری برسید یا به رفتار ضعیف وسیله نقلیه و راننده بپردازید.

در شرایطی که مسافران مجبور نیستند مدت طولانی برای رسیدن اتوبوس صبر کنند ، بسیار راحت است و مطمئناً می تواند به بهبود حمل و نقل عمومی کمک کند. می توانید بگویید که آنها دوباره سوار اتوبوس های شما می شوند. بنابراین برای ارائه دهندگان حمل و نقل عمومی که از فناوری GPS استفاده می کنند ، بازده سریع سرمایه گذاری تضمین می شود.

نتیجه
در کل ، حمل و نقل عمومی جنبه مهمی در جامعه ما دارد و به همین ترتیب باید به خوبی حفظ شود. هرگونه مساله باید بطور مستقیم و فوری مورد بررسی قرار گیرد. و باید فرصت هایی برای تقویت و بهبود آن گرفت. مانند همه چیزهای این جهان ، بسیار مهم است که با مطالبات روزگار به روز بماند.

منبع: TRACIMO

 

ردیابی آنلاین